piątek, 22 listopada 2013

Babeczki serniczki- idealne na weekend :)




Babeczki-serniczki, pyszne i łatwe w wykonaniu. Idealny przepis do wykorzystania resztki sera na sernik. Polecam ser Piątnicy, taki w czerwonym wiaderku. Bazą jest ciasteczko typu markiza. Polecane były O., ale ja jak ognia unikam słodyczy, które zawierają syrop glukozowo- fruktozowy. O.- droższe niż inne markizy, a zawierają ten syf tj. syrop. Nie wspomnę, że O. reklamuje się dziećmi, przykre. Wybrałam zatem inne markizy.
Wkurza mnie niesamowicie, że nawet droższe produkty zawierają ww syrop, dlaczego się pytam?. Tani jest i tu cała filozofia.



Serniczki podałam z domowym musem malinowym :)



  • ciasteczka typu markiza 15 sztuk
  • ser na sernik 0,5 kg
  • kwaśna śmietana 18%, pół szklanki
  • cukier ok pół szklanki
  • mąka ziemniaczana, pół łyżki
  • jajko 1
  • białko 1
  • wanilia, 1 łyżeczka aromatu, pasty lub ziarenek
  • sól szczypta

    Markizy włożyć do papilotek, resztę składników wymieszać, najlepiej widelcem lub trzepaczką. Masę wykładamy do papilotek i do nagrzanego piekarnika 160 stopni, 20-30 minut. Masa ma być ścięta z góry, ale może lekko się trząść.

    Studzimy, schładzamy -z tym trudniej bo gdy tylko wystygną trzeba je spróbować :)






  • PODPIS




  • 1 komentarz:

    1. dziś wypróbuje ten przepis napisze później co mi wyszło :)

      OdpowiedzUsuń

    Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !