środa, 20 marca 2013

Powrót do dzieciństwa- racuchy drożdżowe z jabłkami :D





Drożdżowe racuchy jak u babci :)

Potrzebujemy:



  • mąka pszenna 250 g

  • drożdże świeże 4 g

  • cukier 1/2 łyżki

  • mleko 250 ml

  • jajka 2 sztuki

  • roztopione masło 15 g

  • sól szczypta

  • olej

  • jabłka 2 sztuki

    Mąkę przesiać i wkruszyć drożdże, dosypać cukier i odrobinę mleka, odstawić aby drożdże zaczęły pracować.
    Jajka ubić z resztą mleka, masłem i solą. Połączyć z mąka i energicznie rozmieszać. Ciasto powinno być gęste.
    Dodajemy starte jabłka i odstawiamy całość na ok 1 godzinę.
    Rozgrzewamy patelnię, smarujemy olejem i nakładamy łyżką ciasto, obsmażamy z obu stron na złoto.

    Racuchy podaje z cukrem pudrem, śmietaną, konfiturami, syropem klonowym lub miodem.






  • 16 komentarzy:

    1. Moja babcia zawsze robi takie placuszki z proszkiem do pieczenia i bardzo chciałam żebyśmy spróbowały zrobić takie drożdżowe. Zapisuję sobie przepis :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Rzeczywiście smak dzieciństwa. Pamiętam jak robiła mi je moja mama. teraz w domu robię je ja :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Takie racuchy mi też kojarzą się z dzieciństwem:) Jak widzę te zdjęcia to czuję ten wyjątkowy słodko-drożdżowy zapach:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bardzo fajne i dziwne kiedy oglądając zdjęcie czujemy zapach :)
        pozdr.

        Usuń
    4. Często Młodemu podobne robię :)

      OdpowiedzUsuń
    5. mam na nie ochotę już od naprawdę dawna, ale przed ich zrobieniem zatrzymuje mnie tylko czas ich przygotowania.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To tylko chwilka a potem smak, zapach i ochota na jeszcze :)
        pozdr.

        Usuń
    6. Coś czuję, że się nie oprę i sobie takie usmażę niedługo :-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. A po co się opierać małym, pulchnym racuszkom ;)
        pozdr:)

        Usuń
    7. U mnie były bez jabłek, z jabłkami jakoś mi nie podchodziły i nie podchodzą wciąż, ale może Twoja wersja przełamałaby ten opór? :)

      OdpowiedzUsuń
    8. Apetyczne i ten zapach zawsze kojarzy się z czymś miłym:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To prawda :) Nie ma to jak beztroskie dzieciństwo:)

        Usuń

    Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !