niedziela, 14 października 2012

Aromatycznie...





Pysznie pachnący i równie dobrze smakujący chleb.
Prosty w przygotowaniu, poradzi sobie każdy początkujący piekarz :)

Potrzebujemy:

mąka 3 szklanki
drożdże suche 7 gram
masło stopione 4 łyżki -polecam masło z Gostynia -pycha :)
mleko 250 ml
jajka 2 sztuki
cukier 1/2 łyżeczki
sól  1/2 łyżeczki

wsad:

natka pietruszki posiekać 3/4 szklanki
czosnek posiekać 3-4 duże ząbki
ser zetrzeć 1/2 szklanki (może być parmezan) ja dodałam żółty edamski
masło 100 g stopionego

mała keksówka, papier do pieczenia, nóż, pędzelek do masła

Do miski wsypujemy : mąka, drożdże, sól, cukier mieszamy.
Następnie dodajemy: mleko, jajka i ostudzone masło.
Zagniatamy, powinno być gładkie i elastyczne ciasto, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce.

Wyrośnięte ciasto wałkujemy w +/- kwadrat, smarujemy roztopiony, ostudzonym masłem, posypujemy posiekanym czosnkiem, pietruszką i serem. Kroimy na pasy ok  10 cm, następnie te pasy nakładamy jeden na drugi i dalej kroimy je na kwadraty. Nakładamy na siebie, tworząc wieżę ;)
Przekładamy do keksówki - na leżąco -oczywiście.
Można wierzch posypać resztą sera. Odstawiamy na 10-15 minut, nagrzewamy piekarnik 180 stopni.

Wkładamy do piekarnika i pieczemy 25-35 minut, aż się opali na złoto lub brąz, jak kto lubi :)

Pachnie bosko, smakuje wybornie.

Dla mnie kawałek z masłem i nic więcej nie potrzebuję ;)  Smacznego.


2 komentarze:

  1. Apetyczny chlebek, przepis warty wypróbowania! Wiedziałaś, że wczoraj był Światowy Dzień Chleba? ;)
    Pozdrawiam serdecznie i chciałabym Cię zaprosić, z ogromną przyjemnością, do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na stronie Znajdzprzepisy.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, z masłem chyba smakował by najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !