piątek, 5 grudnia 2014

Mleko migdałowe- jak zrobić w domu








Od pewnego czasu staramy się w domu robić rzeczy, które wcześniej kupowaliśmy np. ser, soki,granolę czy teraz mleko. Jako, że nie fajnie się czuje po mleku krowim, postanowiłam w ramach eksperymentu zrobić mleko roślinne.
Na pierwszy ogień poszły migdały.


Wyszło całkiem smacznie :)

-  migdały pół szklanki (najlepiej obrane)
-  woda 3 szklanki + szklanka wrzątku
-  gęste sito, gaza (złożona na 2 lub 4)
- miód/syrop z agawy- opcjonalnie

Migdały zalewamy wrzątkiem i zostawiamy na 15 minut, następnie ściągamy skórkę-  dzięki namoczeniu schodzi łatwo.
Obrane migdały zalewamy szklanką zimnej wody i odstawiamy najlepiej na noc.

Następnego dnia odsączamy migdały, wsypujemy do misy blendera, zalewamy 2 szklankami wody i miksujemy, przelewamy przez sito i gazę, zostawiamy do odcieknięcia, a następnie skręcamy i wyciskamy ile się da, to co odsączamy to właśnie nasze mleko.

Mleko przelewamy do butelki, zamykamy i do lodówki, wytrzyma max 3 dni. Może się rozwarstwiać, ale wstrząsamy i jest ok.

Pozostałości z gazy zostawiamy. Możemy do niego dodać trochę mlek/miodu  i robi się serek migdałowy, który używamy do naleśników.

Moim mlekiem polewam owsiankę, do kawy zbożowej.

Zdrówko! 

PODPIS

9 komentarzy:

  1. tez uzywam mleka migdalowego do kawy (kupnego) i widze, ze nawet taka odrobinka krowiego mleka, jaka dodawalam do tego napoju, zmieniala bardzo duzo w pracy mojego ukladu pokarmowego... na gorsze oczywiscie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to :) na szczęście sa inne opcje mlekowe :)

      Usuń
  2. chętnie zrobię takie w domciu :)
    pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. może być bardzo smaczne, z chęcią też spróbuje zrobić :) dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej dlaczego nie udzielasz sie juz na wizaz? :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Piłam! Smakuje przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Po 40-tce odrzuciłem zupełnie mleko i odczułem wyraźną poprawę jeżeli chodzi o układ pokarmowy, ale cały czas mnie kusi więc może to jest jakaś alternatywa, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !