wtorek, 11 marca 2014

Torta alla Gianduia- słodka Italia :)





Gianduia czyli krem czekoladowy, zawierający 30% orzechów laskowych,pochodzący z Włoch. dzisiaj znany jako Nutella :)
Pyszny, sycący, wilgotny, ale nie mega słodki. Nutella jest wyczuwalna, ale tylko przez wielbicieli, do których ja wyjątkowo nie należę. Nie lubię i nigdy nie lubiłam wyjadać prosto ze słoika :) Zjada je moje dziecko, najczęściej na grzance lub pieczonym bananie. Połączenie Nutelli i orzechów laskowych jest przepyszne, dlatego dzisiaj polecam tort lub ciasto, w zależności od potrzeb i okoliczności :)
Przepis Nigelli, która jest fanką włoskiej kuchni i szybkiego gotowania, dlatego też ciasto jest bardzo proste w wykonaniu :)





  • miękkie masło 125 g
  • nutella 400g, ja dałam ok 350 g
  • jajka 6, osobno białka i żółtka
  • łyżka rumy/wody, a najlepiej włoskiego likieru orzechowego Frangelico
  • orzechy laskowe 100 g zmielone drobno
  • gorzka czekolada 100 g, rozpuszczona i ostudzona

    Ubić masło z nutella, dolać rum (wodę), żółtka i zmielone orzechy- zmiksować, dolać rozpuszczoną czekoladę.
    Białka ubić na sztywno i delikatnie wmieszać do ww masy.
    Wlać do tortownicy -23 cm- wyłozonej papierem i piec w 180 stopniach, przez 40 minut.





    Polewa:
  • orzechy laskowe 100 g
  • śmietana kremówka 30-36% 125 ml
  • czekolada gorzka 125 g
  • łyżka rumu, wody, Frangelico

    Orzechy wsypać na suchą, gorącą patelnię i mieszamy kilka minut. Następnie wysypujemy na ręcznik kuchenny i pocieramy, aby zeszła skórka. Ostudzić przed wrzuceniem na polewę.

    W garnuszku podgrzać kremówkę z rumem(wodą) i czekoladą, mieszając podgrzewać tylko do całkowitego roztopienia czekolady.
    Wylać na ciasto i ozdobić orzechami laskowymi.






    PODPIS
  • 4 komentarze:

    Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !