poniedziałek, 20 stycznia 2014

Śniadanie, owsianka na wodzie






Lubię owsianki, tzw. "trociny" ;)
Kiepsko jednak toleruje mleko, dlatego postawiłam na owsiankę na wodzie. Szczerze? to bałam się smaku, ale spróbowałam i przepadłam. Rano wyjmując wszystkie moje składniki zapełniam pół blatu kuchennego, ale warto.
Smacznie , zdrowo, sycąco i kolorowo
:)








  • kasza jaglana 1 łycha
  • płatki owsiane, górskie! 3 łyżki
  • sól, szczypta
  • cynamon, kurkuma- szczypta
  • imbir świeży szczypta
  • bakalie: morela/rodzynki/żurawina/daktyle/śliwki suszone/owoce goi- i inne, które lubicie :)
  • woda 1,5 szklanki

  • owoc świeży, ćwiartka jabłka, cząstka pomarańczy, latem wiadomo truskawka, jagody- lato chodż już !


  • Kaszę płuczemy na sitku.
    Do rondelka wlewamy pół szklanki wody, dorzucamy: przepłukana kaszę, cynamon i zagotowuje.
    Po zagotowaniu ww dorzucamy płatki,kurkumę,sól, imbir i niepełna szklankę ciepłej wody mieszamy,
    po 2 minutach bakalię i gotujemy na małym ogniu ok 15-20 minut, owsianka ma delikatnie pyrkać.
    Należy mieszać bo lubi przywierać gdy woda paruje.
    Na koniec dorzucamy pokrojone owoce, mieszamy i wcinamy.

    Do tego dobra herbata z cytryną i mamy pyszne, proste i zdrowe śniadanie.
    Mnie "zapycha" na dobre 3 godziny :)

    Przepis pochodzi z kalendarza Pawlikowskiej, ja go lekko zmodyfikowałam dodatkami.
    Swoja drogą kalendarz widziałam w Empiku 40 zł, w sprzedaży online 30, a ja trafiłam na niego w Tesco za 15 zł :D Żal było nie kupić :)







    PODPIS











    10 komentarzy:

    1. Jak smakuje kurkuma w owsiance?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dla mnie taka ilośc jest niewyczuwalna, a dodaje kolor:)

        Usuń
    2. No i dobrze, że znalazłaś swój indywidualny sposób na trociny, ja stosuję mleko owsiane lub ryżowe, ale może Twoją metodę też wypróbuję.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Właśnie dojrzewam do spróbowania mleka ryzowego lub migdałowego:)

        Usuń
    3. A... Twój blog wypiękniał :-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Z twoich ust, to dla mnie spory komplement, dziękuje :)

        Usuń
    4. Nie lubię mleka, a chciałam włączyć owsiankę do diety. Pierwsza łyżeczka: "Matko, co za papier. Ludzie naprawdę to lubią czy te laski z forów o dietach są nienormalne i mają skrzywiony smak?!" :D Odkryłam jednak swoją metodę. Płatki górskie Młyny w Stoisławiu, bo tanie i dobre (mnie bardziej odpowiadają niż Kupiec, Melvit są okropne, różnych nieznanych marketowych nawet nie próbuję żeby się nie naciąć, co jak co ale jakość płatków ma ogromne znaczenie w daniu, w którym dominują). Kilka łyżek do miski, łyżka owoców kandyzowanych lub/i suszonych (papaja, ananas, żurawina) + ew. posypka w młynku (np. do kaw i deserów, z dodatkiem cynamonu, kardamonu itp.). Zalewam wrzątkiem, przykrywam talerzem i czekam 10 minut. Wodę wylewam i wkrajam owoc (najlepiej dojrzałego banana). Szybkie, bardzo sycące, słodkie i wysoko kaloryczne ;).

      OdpowiedzUsuń
    5. super blog :-)
      zapraszam również do mnie :-)

      www.kuchniaipodroze.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    6. Fajny pomysł z dodaniem kaszy jaglanej

      OdpowiedzUsuń

    Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !