czwartek, 23 stycznia 2014

No to klops i to z pieczarkowym sosem :)



Prawie klasyczna pieczeń rzymska, prawie bo bez jajka.
Fajna odmiana po klasycznych mielonych. Pieczone mięso, oznacza godzinkę wolna dla siebie :)
A do tego sos pieczarkowy.




  • mięso mielone 0,5 kg, u mnie z szynki
  • jajko
  • sól, pieprz, majeranek, cząber i co tam lubicie
  • zimna woda ok. pół szklanki
  • bułka tarta 2 łyżki
  • masło do smarowania blachy

    Keksówkę (małą) smarujemy masłem i wysypujemy bułke tartą, nadmiar wysypujemy.
    Mięso mieszamy z jajkiem, przyprawami i stopniowo dolewamy wodę, mieszamy. Wodę dolewamy do momentu aż mięso je wchłania.

    Masę wykładamy do keksówki i do piekarnika 180 stopni, na godzinę.

  • pieczarki 0,5 kg
  • sól, pieprz, sok z cytryny 1 łyżka
  • mascarpone

    Pieczarki obieramy- obieracie pieczarki? Ja tak.
    Kroimy na małe kawałki, solimy, pieprzymy i polewamy sokiem z cytryny, smażymy.
    Wylewamy wodę, którą puściły pieczarki i  dokładamy mascarpone, mieszamy. Dosmaczamy.

    Klopsa podałam z sosem pieczarkowym i kasza gryczaną.
    Mniam :)







    PODPIS
  • Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !