poniedziałek, 3 września 2012

Plumper czyli wpadła śliwka do...:)




Szybkie,proste i pyszne ciasto ze śliwkami
Potrzebujemy:
- 4 jajka
- 1 szklanka cukru- ja daję niepełną
- 1,5 szklanki mąki
- 1,5 łyzeczki proszku do pieczenia
- 1 szklanka oleju
- śliwki lub inne owoce

blacha, u mnie prostokątna duża
odrobina tłuszczu i bułki tartej do wysypania na blachę
mikser
deska, nóż


Lubię gdy ciasta jest nie wiele a owoce dominują dlatego wole ciasta owocowe niskie, jeśli komuś mało ciasta można ww porcje podwoić wtedy ciasto będzie wyższe. To ciasto jest tak niskie, że owoce toną w nim i dotykają dna po upieczeniu, mnie to nie przeszkadza wrecz przeciwnie, efekt wizualny jest bardzo ciekawy.


Składniki miksujemy i przelewamy na blachę posmarowaną tłuszczem i posypaną bułka tartą.
Na to układamy owoce, skórką do dołu.

Pieczemy w 180 stopniach przez ok 40 minut.
Po wystudzeniu posypałam ciacho odrobiną cukru pudru i startej gorzkiej czekolady.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, chociażby kropkę- to dla mnie bardzo ważne i miłe :) Dziękuję !